کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی
کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید بهشتی

تجربه یک کارگاه



با اعلام آقای رسولی برای برگزاری کارگاه تصویربرداری، بیصبرانه منتظر پایان امتحانات بودم.

صبح ، زود بیدار نشدم برای همین تقریبا کل مسیر رو دویدم، اما کلاس شروع نشده بود.حتی خود آقای رسولی هم نبودن. و با کمی تاخیررسیدن.

دیدن قیافه عرق ریز ، تصورفشرده شدنشون تو BRT، و از همه مهمتر، ساعت 5 صبح راه افتادنشون از قم، کافی بود تا از تاخیر هیچ شکایتی نداشته باشیم ؛ اونقد که میخواستم قبل شروع کلاس،صرفا برای حضورشون تشکر کنم!

 

 

 

 

بخش تئوری:


کلاس با مبانی تصویر شروع شد و ما، با قاب گرفتن و رنگ ها، انواع خطوط و تاثیرشون بر روانشناسی فیلم آشنا شدیم.

بعد ، جلسه کانون تشکیل شد.

با گذشت زمان، گرما به شدت رو به فزونی بود، تا اونجا که 5 بطری آب هم افاقه نکرد و رو به موت شده بودم رسما!

کولری در کار نبود و پروژکتور در حد بخاری گرما تولید میکرد...

آخرین مبحث اینروز ، آشنایی با "نماها" بود.




روز دوم با نقل مکان به کلاس مجهز به کولر، شرایط بهتر شد

با آموزش "حرکات دوربین "شروع کردیم

بعد مقوله پیچیده" خط فرضی و راههای فرار" از اون مطرح شد

آخرین مبحث تئوری هم آشنایی با چهار دکمه اصلی دوربین بود.



بخش عملی:

بعد از بسته شدن امور فرهنگی، وارد محیط دانشگاه شدیم و عملی دوربین دست گرفتیم؛ تک تک بچه ها!






تجربه خوبی بود...

با چیزایی که آقای رسولی تو وبلاگ گفته بودن، خودمو آماده کرده بودم که یه آشنایی سطحی پیدا کنم.

اما  باید عرض کنم کارگاه بسیار خوب و جامعی بود.

-      نشون دادن نماها و حرکات دوربین ، با استفاده از فیلم ؛ حین تدریس

-      تسلط به مباحث مطرح شده و صحنه های فیلم

-      اخلاق خوب با توجه به شرایط سخت و زمان طولانی

-      جواب دادن به سوالات بچه ها، به بهترین وجه

-      امکان استفاده عملی از دوربین


بعد تموم شدن کلاس هم از آشنایی خودشون با فیلمبرداری و این حرفه گفتن که خیلی تحت تاثیر قرار گرفتیم .


از آقای رسولی برای برگزاری این کارگاه بسیار سپاسگزاریم.



+ در ضمن ، از کل کارگاه هم فیلمبرداری شد و علاقه مندان میتونن به آرشیو کانون مراجعه کنن.

 


نظرات 11 + ارسال نظر
جهان پنج‌شنبه 23 خرداد 1392 ساعت 18:42

خسته نباشید

سعید ایزدی پنج‌شنبه 23 خرداد 1392 ساعت 21:58 http://kafankhafan.blogfa.com

درسته من به خاطر کار درسیم کامل نتونستم شرکت کنم ولی بارم خیلی مفید بود.
دست آقای رسولی درد نکنه.

سبا حق طلب پنج‌شنبه 23 خرداد 1392 ساعت 23:04

خ گزارش خوب و عکس های خوبی بود. آفرین

سبا حق طلب پنج‌شنبه 23 خرداد 1392 ساعت 23:05

راستی آقای سلیمی خانم طلاکوب رو ماسکه کردند

سارا حنانی جمعه 24 خرداد 1392 ساعت 00:28

خیلی خوب مینویسی فاطمه
مدل نوشتنت رو دوست دارم
مرسی

محمدمهدی رسولی جمعه 24 خرداد 1392 ساعت 08:36

اصلا نمی تونم چطور با کلمات حس اون لحظه خودم رو وقتی خانم توفیقی بعد از کلاس با یه لحن و میمیک سینمایی به من گفتن:
چرا شما این کارگاه رو برای ما گذاشتید...
بیان کنم
اما واقعا جز لحظاتی بود که تا لحظه مرگ یادم می مونه

محمدمهدی رسولی جمعه 24 خرداد 1392 ساعت 08:43

در یک پست جداگانه حرف های بیشتری را در مورد کلاس منتشر خواهم نمود...
سپاس از تک تک دوستانی که تحمل مان کردند.

محمد مهدی شکری شنبه 25 خرداد 1392 ساعت 00:06

سلام
این اولین حضور رسمی من تو کلاسای کانون بود!
خوب و مفید و جالب بود و با جو اعضای کانون خیلی بیشتر آشنا شدم ... کلا خیلی دو روز خوبی بود
ولی خیلی دلم میسوزه که مجبور شدم زود برم و برای قسمت عملی نمونم...
بکل از عباس شکوری و آقای رسولی و همه ی کسایی ک کمک کردن ب برگزاری این کارگاه خیلی تشکر میکنم!
امیدوارم کارگاه های بعدی پشت سر هم ردیف بیان و برن منم همرو بتونم کامل بیام ;)

دلنــاز طلاکوب شنبه 25 خرداد 1392 ساعت 15:15

بسیار گزارش خوبی بود؛ممنون توفیق!
سبا شاید باورت نشه ولی اصلا خودمو اون پشت ندیده بودم؛مرسی دقت!
با تشکر فراوان از آقای رسولی!

شکور یکشنبه 26 خرداد 1392 ساعت 10:37

آورین
ولی همونطور که به حاج میتی هم گفتم، نقد های اساسی به تدریس و مدیریت کلاسش دارم.
شکور

مرادپور سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 02:24

خسته نباشید به همه به ویژه آقای رسولی!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد